Retourneren


We bieden u de mogelijkheid de retour(en) kosteloos via een DHL Servicepoint terug te sturen. 


Het kosteloos terugsturen geldt alleen voor retouren die binnen Nederland worden teruggestuurd.
Een van de grote voordelen van het online kopen van kleding is dat u thuis rustig uw aankopen kunt passen.
Mydistrict.nl biedt u graag deze mogelijkheid. 

Mocht het artikel toch niet geheel naar wens zijn dan bieden wij u de mogelijkheid het binnen 14 dagen na levering kosteloos te retourneren. 
Deze regeling geldt ook voor actie en sale artikelen!

Retourprocedure
Retourneren is eenvoudig. Om een bestelling te retourneren of te ruilen volgt u a.u.b. onderstaande stappen. Zo kunnen wij de retournering zo soepel mogelijk afhandelen.

- Meld via e-mail aan onze klantenservice (info@mydistrict.nl) dat u een artikel wilt retourneren. Vermeldt in deze e-mail de volgende gegevens:
 Naam waaronder de bestelling is geplaatst
 - het factuurnummer 
- het artikelnummer dat uw wilt retourneren
. We zouden het op prijs stellen indien u de reden van retour vermeld.

- Mocht u een artikel willen ruilen laat dan even in de mail weten welk artikel u in de plaats van de retour zou willen ontvangen, zodat we die kunnen reserveren. Het is raadzaam om eerst even te controleren of het artikel op voorraad is in de betreffende maat.

- U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw verzoek tot retournering. In deze e-mail ontvangt u instructies t.b.v. de verzending van het artikel.

- Graag het te retourneren artikel zo snel mogelijk terugsturen (uiterlijk 14 dagen na aanmelding).

- Nadat we uw retourzending hebben ontvangen sturen we u een ontvangstbevestiging via e-mail.

- De terug te sturen artikelen moeten in nieuwe en ongedragen staat zijn (passen is natuurlijk toegestaan). Indien mogelijk de retouren terugsturen in de originele verpakking, met alle oorspronkelijke verpakkingsetiketten en kledinglabels aangehecht. 

- MyDistrict vergoedt alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door MyDistrict in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt.  



Retourneren en betaald met Afterpay
Als u de gehele bestelling retourneert ontvangt u, nadat wij de retouren hebben ontvangen, een bevestiging van Afterpay dat uw openstaande rekening is gecrediteerd en dat u niets meer hoeft te betalen.

Wat betaal ik als ik een deel van mijn bestelling terugstuur?
Stuurt u een deel van uw bestelling binnen de termijn die daarvoor staat retour? Dan betaalt u alleen voor de producten die u houdt. Nadat u uw bestelling terug hebt gestuurd naar mydistrict wordt Afterpay hiervan door ons automatisch op de hoogte gebracht. U krijgt van AfterPay altijd via e-mail nog een bevestiging van het nieuwe bedrag dat u dient te betalen. U hoeft niet op deze e-mail te wachten. U kunt het restantbedrag alvast overmaken. (zie onderstaande vraag en antwoord).
Let op: de betaaltermijn van 14 dagen blijft gelden. Het is dus belangrijk dat u voor de vervaldatum van het originele betaaloverzicht het bedrag hebt overgemaakt.
 
Kan ik alvast zelf het restantbedrag overmaken?
Ja, dat kan. Wij raden dit ook aan om te voorkomen dat uw betaling vertraging oploopt. De betaaltermijn van 14 dagen zoals vermeld op het originele betaaloverzicht blijft namelijk van kracht.
Zo werk het: U heeft bijvoorbeeld een factuur ontvangen van € 100,- voor 2 overhemden van elk € 50,-. Eén overhemd heeft u terug gestuurd. Dan kunt u zelf het restantbedrag, in dit geval € 50,-, naar Afterpay overmaken. U kunt dit bedrag al aan Afterpay overmaken vóórdat u van hun een e-mail hebt ontvangen. Dit raden wij aan om te voorkomen dat u buiten de betaaltermijn betaald. Nadat u het bedrag hebt overgemaakt ontvangt u hiervan binnen enkele dagen van AfterPay per e-mail een bevestiging. Het is uiteraard belangrijk dat u zelf al heeft gezorgd voor het terugsturen van uw producten naar mydistrict.

Het bedrag kun je overmaken naar:
NL 24 ABNA 0598 15 21 80
t.n.v. AfterPay te Heerenveen
Onder vermelding van je AfterPay-kenmerk (het AfterPay kenmerk is een 9- cijferig kenmerk en staat altijd op de factuur vermeld)


Voor meer informatie over retourneren en het Model herroepingsformulier zie onze Algemene Voorwaarden.